Es gibt 1 Beitrag von ecodog
weitere Infos zu diesem Film | 4 Forenbeiträge
20.12.2005
So it seems I'm the first one to review this film, when it's showing for five days already.
I'll be curt and brief on this one:
"The Family Stone" will make you remember your values and what you think is important in life.
There certainly are a few pathetic scenes, and I hated the parts when true and deep emotions are cut short by some screwball element. In Europe, some moments would have been elaborated on, e.g. when Everett (very convincing: Dermot Mulroney)learns his mother is terminally ill and is grieving, or his inner fight when he notices he is more attracted to his girlfriend's sister.
TFS is an American film (the gay couple never kisses, there is product placement, the protagonists screw up frequently and are sorry afterwards instead of contemplating on their behaviour beforehand), but it manages fine to focus on prejudices and black-and-white attitudes.
The cast is superb, everyone is doing a very fine appearance, with a very authentic Sarah J. Parker...but Diane Keaton is, come as no surprise, absolutely brilliant and fantastic and beats them all.
The film released me into a cold night with a warm feeling in my heart and the certainty of what is dear to me in my life and how I want to cherish these things.
TFS will probably make you cry, make you laugh, but, above all, it will touch a part of your soul, because it is honest and is not shy of looking honestly at how people are and how we treat each other. It might put your mind at ease.
A wonderful Christmas Movie, for sure.
„Ich wollte die Geschichte dieser Mädchen unbedingt erzählen“
Karin de Miguel Wessendorf über „Kicken wie ein Mädchen“ – Portrait 04/24
Mehr als „Malen-nach-Zahlen-Feminismus“
„Ellbogen“ im Filmpalast – Foyer 04/24
Sichtbarkeit vor und hinter der Leinwand
Das IFFF fordert Gleichberechtigung in der Filmbranche – Festival 04/24
Gegen die Marginalisierung weiblicher Körper
„Notre Corps“ im Filmforum – Foyer 04/24
„Ich mag realistische Komödien lieber“
Josef Hader über „Andrea lässt sich scheiden“ – Roter Teppich 04/24
Show halt
Die Sache mit dem Oscar – Vorspann 04/24
„Paradigmenwechsel im Mensch-Natur-Verhältnis“
Mirjam Leuze zum LaDOC-Werkstattgespräch mit Kamerafrau Magda Kowalcyk („Cow“) – Foyer 03/24
„Kafka empfand für Dora eine große Bewunderung“
Henriette Confurius über „Die Herrlichkeit des Lebens“ – Roter Teppich 03/24
„Alles ist heute deutlich komplizierter geworden“
Julien Hervé über „Oh la la – Wer ahnt denn sowas?“ – Gespräch zum Film 03/24
Schöne Aussichten im Kino
Der Festivalauftakt in Berlin verspricht ein gutes Filmjahr – Vorspann 03/24
Bären für NRW-Filme?
21. NRW-Empfang im Rahmen der 74. Berlinale – Foyer 02/24
Sterben
Start: 25.4.2024
Der Junge, dem die Welt gehört
Start: 2.5.2024
Zwischen uns das Leben
Start: 1.5.2024
Bad Director
Start: 9.5.2024
Robot Dreams
Start: 9.5.2024
Das Zimmer der Wunder
Start: 16.5.2024
Nightwatch: Demons Are Forever
Start: 16.5.2024
Furiosa: A Mad Max Saga
Start: 23.5.2024
Mit einem Tiger schlafen
Start: 23.5.2024
Bezeugen, was verboten ist
NRW-Kinopremiere: „Green Border“ von Agnieszka Holland mit Vorgespräch
Golda – Israels Eiserne Lady
Start: 30.5.2024
May December
Start: 30.5.2024
Rechtsextreme Terroranschläge
„Einzeltäter Teil 3: Hanau“ im Filmhaus – Foyer 02/24
Führer und Verführer
Start: 11.7.2024